Handels- og leveringsbetingelser

Senest opdateret: 21.04.2023

Generelle oplysninger

Gryderetten ejes af Frokost Kompagniet ApS
Værkstedsgården 13
2620 Albertslund
Telefon: 23 81 87 18
Email: kontakt@gryderetten.dk
CVR: 38043919

Betaling
Gryderetten modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa,
Mastercard, Visa Electron, Maestro & Mobilepay. Vi tager ikke kortgebyrer.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark - Kroner (DKK).

Varer til afhentning
Varen vil blive lagt i særskilt aflåst fryser og lagt klar til afhentning. Beløbet
hæves, når varen er lagt klar til afhentning og du har modtaget besked om at
varen kan hentes.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det
samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Fragt
Vi leverer med Jetpak i hele Danmark, undtaget ikke-brofaste øer.

Dag til dag levering: Bestiller du hos os inden kl. 14.00 mandag til torsdag, sender vi samme dag og du modtager din bestilling dagen efter. Bestiller du fredag-søndag, sendes din bestilling først mandag.

Leveringssted: Jetpak leverer din pakke på den angivne adresse. Du kan følge pakken med track&trace som Jetpak sender sammen med den bekræftelse du modtager fra dem, så snart vi har leveret pakken til dem. Pakken stilles oftest foran din hoveddør, i indkørslen eller i haven, hvis du ikke er hjemme. Du kan desværre ikke angive et ønsket leveringssted ved denne leveringsmetode.

Leveringstidspunkt:
Din kølekasse vil blive leveret mellem 08:00 - 17.00. Vi kan desværre ikke oplyse om den præcise tid for leveringen, men er du ikke hjemme bliver flamingokassen sat som beskrevet ovenfor. Du accepterer ligeledes at chaufføren fra Jetpak tager et billede af kassens placering som dokumentation for leveringen.

Når du pakker dine varer ud, skal de straks i fryseren eller i køleskabet til optøning.

Leveringspriser:
Levering med Jetpak:
Ordreværdi 0-1.199kr - 30,-
Ordreværdi 1200kr+ - Gratis

Alle leveringsordrer uanset ordreværdi tillægges automatisk et emballagegebyr på 35,- når du går videre til indkøbskurven.

Gavekort
Vores gavekort er elektroniske og kan benyttes på hele vores webshop. Gavekortet kan derudover også videregives til andre, da det ikke indeholder personlige oplysninger men blot en kode. Gyldighed på vores elektroniske gavekort er 36 måneder fra udstedelses dato.

Fortrydelsesret
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

Fortrydelsesret
For varer som ikke er omfattet af undtagelserne ovenfor - Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@gryderetten.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Værkstedsgården 13
2620, Albertslund
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Vær dog opmærksom på at reklamationsretten er begrænset til varens naturlige holdbarhed, hvis varen har haft den holdbarhed, som man med rimelighed kan forvente.

Vær opmærksom på, at varen er frossen ved levering, men kølekæden vil være brudt i levering og der kan derfor ikke garanteres, at varen har -18 grader ved levering.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi opfordrer dog til at du reklamerer hurtigst muligt.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:
Værkstedsgården 13
2620, Albertslund

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kontak@gryderetten.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Frokost Kompagniet ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på gryderetten.dk er Frokost Kompagniet ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@gryderetten.dk.

Læs vores persondatapolitik her

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Gryderetten.dk
Værkstedsgården 13
2620 Albertslund

Email: kontakt@gryderetten.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)